Den Gouden Berg in Tegelen gerestaureerd

Vereniging Hendrick de Keyser, de landelijk werkende restaurerende instelling, heeft de restauratie van den Gouden Berg in Tegelen (gemeente Venlo) voltooid. Het 200 jaar oude complex, bestaande uit een statig woonhuis annex bedrijfsgebouwen, werd gebouwd door de handels- en brouwersfamilie Houba. De omvangrijke restauratie werd in 2015-2016 uitgevoerd met steun van de provincie Limburg, de gemeente Venlo en diverse fondsen en particulieren.

Op vrijdag 24 juni wordt de Gouden Berg officieel geopend door de gedeputeerde van de provincie Limburg P. van der Broeck, burgemeester A. Scholten en wethouder J. Teeuwen van de gemeente Venlo. Vanaf 15.00 uur zijn belangstellenden welkom om het resultaat van de restauratie te bekijken. Een buitenkans om het bijzondere gerestaureerde complex van woonhuis annex bedrijfsgebouwen te zien.

Bron: Nieuwsbrief Tijdschrift Monumenten 17 juni 2016